Σάββατο, 13 Μαρτίου 2010

Επίσκεψη στα Μουσεία Ακρόπολης, Μπενάκη, ΕΜΣΤ

Με αφορμή τον ερχομό αντιπροσωπείας του LP Jean Perrin στην Αθήνα το σχολείο μας προγραμμάτισε για 40 Έλληνες μαθητές επισκέψεις σε μουσεία και αξιοθέατα της Αθήνας, στις 10 Μαρτίου 2010.
Ο στόχος διπλός:
  • Από τη μια πλευρά να συναντηθούμε και να γνωριστούμε με τη γαλλική ομάδα
  • και από την άλλη πλευρά να δούμε μαζί (;) τα εκθέματα της κλασικής αρχαιότητας στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης και στα Μουσεία Μπενάκη και ΕΜΣΤ, όπου λειτουργούν 2 αναδρομικές εκθέσεις α) με θέμα το έργο του Γιάννη Τσαρούχη (Μπενάκη, Πειραιώς 138) και β) το έργο του Χρόνη Μπότσογλου (ΕΜΣΤ, Ρηγίλλης και Β. Γεωργίου)

Η επιλογή αυτών των 2 εκθέσεων έγινε γιατί και ο Τσαρούχης και ο Μπότσογλου έζησαν και ζωγράφισαν στο Παρίσι, απ' όπου προέρχεται και το γαλλικό σχολείο, με το οποίο συνεργαζόμαστε.
Ψάχνουμε στο έργο των 2 ζωγράφων επιρροές από τη γαλλική κουλτούρα του 20ού αιώνα και σχέσεις με το έργο των καλλιτεχνών της κλασικής αρχαιότητας.

Στο Νέο Μουσείο Ακρόπολης




Στο Μουσείο Μπενάκη: Γιάννης Τσαρούχης (1910-1989)



video
Μια έκθεση που σε εισάγει στο έργο του Γιάννη Τσαρούχη,
υπό τους ήχους του ζεϊμπέκικου


Το μουσικό χαλί στο video είναι το ζεϊμπέκικο "Ο χορός του Καραγκιόζη" από τη σουϊτα "Το καταραμένο φίδι" του Μάνου Χατζιδάκι.

Στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης: Χρόνης Μπότσογλου (1941 -)
Καλλιτέχνης, που τον απασχολεί κυρίως η ανθρώπινη μορφή, μέσω της
οποίας διερευνά διαχρονικά υπαρξιακά ερωτήματα, όπως το ευάλωτο και η
φθαρτότητα της ανθρώπινης ύπαρξης, οι ανθρώπινες σχέσεις, η μοναξιά και η αποξένωση, η έννοια του βιωμένου χώρου, η μνήμη, ο κύκλος της ζωής.

Τα έργα του είναι ακουαρέλες, λάδια, παστέλ και γύψος. Υιοθετεί τον
Κριτικό Ρεαλισμό για να εκφράσει τη θέση του απέναντι στο σύγχρονο τρό-
πο ζωής των μεγαλουπόλεων αλλά και στο καθεστώς της δικτατορίας που
είχε επιβληθεί στην Ελλάδα το χρονικό διάστημα από το 1967 έως το 1974.

Τα σημαίνοντα έργα των βασικών ενοτήτων της καλλιτεχνικής του δημιουργίας είναι:
  • έργα των δεκαετιών ‘60 και ‘70,
  • «Η εικόνα του σώματος» (1979-1993),
  • «Λιοτριβιά» (1978-1988),
  • «Σελίδες ημερολογίου» (1980-1988),
  • & η πολύπτυχη μνημειακή ζωγραφική εγκατάσταση «Νέκυια» (1993-2000).

Η τελευταία σημαντική ενότητα του καλλιτέχνη έχει τίτλο «Αναφορές» (2002-2008). Είναι μια σειρά φανταστικών πορτρέτων πέντε καλλιτεχνών του Φράνσις Μπέικον, του Βαν Γκογκ, του Τζιακομέτι, του Μπουζιάνη και του Χαλεπά.

Mpotsoglou Chronis

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου